Super vakantie! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Joanne Sinkgraven - WaarBenJij.nu Super vakantie! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Joanne Sinkgraven - WaarBenJij.nu

Super vakantie!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

06 December 2014 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Inmiddels ben ik al weer bijna een week terug van een prachtige vakantie met Adriaan. We hebben ontzettend veel gezien. 14 November zijn Adriaan en ik begonnen in Kaap Stad met onze reis. Het was erg leuk om elkaar weer te zien na twee maanden. Het went heel snel en het leek alsof ik helemaal niet weg ben geweest. We begonnen onze reis in Kaap Stad en zijn met de auto naar Cato Ridge gereden.

We hebben veel leuke dingen kunnen doen en mooie landschappen mogen zien tijdens onze reis. We hebben de Tafelberg beklommen, pinguins gezien bij Simonstown, veel wijnvelden gezien bij Stellenbosch en Franschhoek en op het zuidelijkste puntje van Afrika een mooie zonsondergang mogen zien bij een scheepswrak. In het hostel waar we toen verbleven hebben we ’s avonds nog gepoold met een hond, erg hilarisch.

Na het zuidelijkste puntje zijn we een stukje landinwaarts gegaan naar de Route 62. Dat is een route van Montagu naar Oudtshoorn met veel mooie en verschillende landschappen, woestijn gebied, bergen, heuvels en wijnvelden. Op die route hebben we ook wijn geproefd, dat was in Calitzdorp. Ik ben geen wijnliefhebber, maar deze wijn was echt goed! Ook zijn we nog in een grot geweest bij Oudtshoorn, waar je doorheen moest kruipen. En we hebben daar een mooie auto route gedaan, de Swartbergpas.

Daarna gingen we naar de kust naar de Garden Route. Dit was meer het bosgebied en het heeft mooie kusten. In Tsitsikamma (natuurgebied op de Garden Route) hebben we nog een bomentocht gedaan, met kabels door de bomen. Ook hebben we Matthijs Zantinge bezocht in Jeffreys Bay. Leuk om te zien waar hij verbleef voor een jaar. Na de Garden Route hebben we nog een safari gedaan in Addo Elephant park. Bij Addo verbleven we in een hele fijne Bed and Breakfast, het ontbijtje was top! We werden daar heerlijk verwend.

Na Addo hadden we twee reisdagen. We verbleven nog een nacht in Port Saint Johns, bij de Wild Coast, waar we wakker werden met een fantastisch uitzicht op de zee. Daarna zijn we door gegaan naar Drakensberg waar we mooi hebben kunnen wandelen.

Aan het einde van onze trip heb ik Adriaan nog Durban en natuurlijk Gods Golden Acre laten zien. Wel weer een hele omschakeling voor mij, gelijk weer uit de vakantie modus. Zeker toen ik Adriaan moest uitzwaaien, wel weer raar. Maar ontzettend genoten van deze vakantie! Iets om nooit meer te vergeten!

Ook hier op GGA went het weer snel. Deze weken hebben we veel activiteiten te doen omdat de kinderen vakantie hebben. Dus gelijk weer aan het werk en ik heb de laatste lessen gegeven aan de Community Health Workers in de vallei. Ik heb pannenkoeken voor ze gebakken de laatste les, en die vielen gelukkig goed in de smaak, een leuke afsluiten :).

Sinterklaas lijkt jammer genoeg wel een beetje aan me voorbij te gaan. Ik zie van alles op facebook over surprises. We hebben wel pepernoten met de kinderen gebakken en ze mochten hun schoen zetten. Gelukkig zo toch nog een beetje een Sinterklaas gevoel. Ben benieuwd hoe ik straks kerst en oud en nieuw zal ervaren, ook vast heel anders dan anders.

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Minor ISD Zuid-Afrika

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 3709

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 19 Januari 2015

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: