Alles gaat z'n gangetje - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Joanne Sinkgraven - WaarBenJij.nu Alles gaat z'n gangetje - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Joanne Sinkgraven - WaarBenJij.nu

Alles gaat z'n gangetje

Door: Joanne Sinkgraven

Blijf op de hoogte en volg Joanne

13 November 2014 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Hallo iedereen, alles gaat z’n gangetje hier. Koeien die door de achtertuin en de was lopen, kinderen die je telefoon pakken om al je foto’s te zien en om foto’s en filmpjes te maken. Soms kom je ’s avonds de gekste dingen tegen op je telefoon. Allemaal de normaalste gang van zaken hier.

De dagen lijken op elkaar maar er gebeuren ook veel dingen. Zo hebben we vorige week nog een baby shower gehad. Zinkle (degene die zwanger is) was erg verast. Het was een leuke avond met lekkere hapjes.
Om een leuke activiteit met de kinderen te doen zijn we een dag naar het strand geweest in Durban. Dit hebben ze lang niet gedaan en ze hebben er van genoten. Wel lastig om op zoveel kinderen te letten maar wel een erg leuk dagje.
Ook zijn er opeens honden bij gekomen op GGA, alsof er al niet genoeg waren. Er is ook een kleine pup, wel heel schattig. Naast het zorgen voor de kinderen, moeten we ook een oogje houden op deze kleine pup.

Verder zijn we weer volop bezig met onze projecten en huiswerkbegeleiding aan de kinderen op GGA. Elke doordeweekse dag geef ik samen met Lynca de tieners huiswerkbegeleiding van 16.00-21.00 uur. De kinderen leren ons steeds beter kennen en trekken meer naar ons toe, erg leuk dat je zo een beetje een band op kunt bouwen.
Op dinsdag en donderdag geven we de community health workers in de vallei First Medical Response trainingen. Hoe langer we de workers kennen hoe meer open ze worden. Ze stellen meer vragen en vinden het leuk om van ons te leren en om practicum te doen. Ik vind het erg leuk om hen iets te kunnen leren 

Na een dikke week werken zijn we ook wel toe aan een weekendje off. Even van GGA af is erg fijn, want we kunnen geen kant op alleen in onze weekendjes weg één keer in de twee weken. Ik ben een weekendje weg geweest naar Durban met mijn weekend groep. We hebben weer even van de luxe en vrijheid genoten. Relaxen, drankjes, stappen, strand en een beetje cultuur snuiven.

De eerste vakanties zijn begonnen voor een paar en morgen mag ik ook voor twee weken weg met Adriaan! Hij zit ondertussen al in het vliegtuig. Ik heb heel veel zin in onze reis naar Kaap stad en de Garden route, blij om hem weer te kunnen zien. Leuk om hem straks ook te laten zien waar ik zit 

Ik ga nu genieten van mijn vakantie!

Doeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Minor ISD Zuid-Afrika

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 3710

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 19 Januari 2015

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: